Cél:
A legfontosabb szakmai tantárgy, melynek feladata a hangszeres tudás fejlesztése, a hivatásos hangszerjáték művészi fokon való elsajátításához szükséges tudásszint elérése. A zenei, technikai tudáselemek, a stílusismeret, a repertoárismeret bővítése; az általános előadói készségek fejlesztése, az önálló művészi tevékenységhez szükséges diszciplínák (igényesség, fegyelem, önkontroll stb.) kiművelése; a hangversenyezésben megvalósuló gyakorlatszerzés elmélyítése; a megtanult művek pedagógiai szemszögből történő vizsgálata, ill. a pedagógiai repertoár egy részének megszólaltatása.
Válogatott tananyag/irodalom:
- S. Bach: Lantművek
- Augustin Barrios Mangore: Előadási darabok
- Leo Brouwer:
- Estudios I-XX.
- Elogio de la Danza
- Három ballada (Decameron noir)
- Simone Innarelli: Five Miles Sketches
- Les Production D’oz.
- Kocsár Miklós: Suite
- Frank Martin: Quatre Pieces Breves
- Niccolo Paganini: Szonáták
- Maria Manuel Ponce:
- Sonatina Meridional
- Sonata III.
- Sonata Clásica
- Sonata Romantica
- Variációk a Fólia témára
- Téma, variációk és finálé
- Concerto del Sur
- Joaquin Rodrigo: Invocacion y Danza, Tres piezas Espagnolas
- Fantasia Para un Gentilhombre
- Concierto de Aranjuez
- Domenico Scarlatti: Szonáták
- Brouwer 12 Szonáta
- Fernando Sor: Összkiadás
- Castelnuovo-Tedesco:Sonata
- Suite (Op.133.)
- Fantasia, Op.14
- 24 Caprichos de Goya Op. 195.
- D-dúr gitárverseny Op.99.
- C-dúr gitárverseny Op.205.
- Federico Moreno Torroba: Sonatina
- Suite Castellana.
- Joaquin Turina:Sonata
- Fandanguillo
- Hector Villa-Lobos: 12 etűd
- 5 prelűd
- Brazil szvit
- Gitárverseny
- William Walton: 5 bagatel
Vizsgaanyag minden félévben:
Két etűd és két különböző stílusú darabból egy lassú és egy gyors tétel. Egy gyakorlat és egy darab kötelezően kotta nélkül.
Diploma anyag:
Egy jelentős koncert kotta nélkül, és két másik előadási darab (az egyik lehet egy újabb koncert), lehetőleg minden stílust felölelve, különös tekintettel a mai magyar és más kortárs szerzők műveire. Valamint egy kamaradarab, amelyben a jelölt lehetőleg vezető szerepet játszik.